خانواده

68 جايگاه زن در نگرش قرآن

در مقاله حاضر نویسنده، با اشاره به باورهای غیرمسلمانان و یهودیان دیدگاه قرآن را در مورد خلقت زن و جایگاه او در دین اسلام مورد بررسی و واکاوی قرار می دهد و زن را بخشی از نفس انسانی واحد می داند که خداوند آفریده است اینک با هم آن را از نظر می گذرانیم.

یکشنبه 04 اسفند 1398 متون خانواده
ادامه مطلب
58 خانواده و مقابله با تهاجم فرهنگي

پس از انقلاب اسلامي و حركت همگاني مردم براي تغيير بنيادين ارزش‌هاي نظام، دشمنان همواره از طريق برنامه‌هاي مختلف سعي در اختلال در نظام برنامه‌هاي كشورمان داشته‌اند. پس از آنكه دشمنان از ادامه رابطه و مصالحه با رهبران نظام جمهوري اسلامي مأيوس شدند، به جنگ تحميلي دامن زدند كه خود مي‌توانست تضعيف نظام تا نابودي كامل هويت ديني و ملي (ايراني- اسلامي) را در بر داشته باشد. البته در اين راه دشمن از هيچ حربه‌اي فرو نگذاشت، اما آنچه كه مسلم بود رشادت‌ها و ايثار جوانان و مردم ايران زمين به مدد عقيده و ارزش‌هايي كه از انقلاب به دست آورده بودند، مانعي بزرگ بر سر راه اهداف آنها شد و چيزي جز ناكامي و شكست در حوزه استراتژي‌هاي نظامي را براي آنها در بر نداشت. بدين ترتيب دشمن زخم خورده از شكست در حوزه‌هاي نظامي به فكر راه‌هاي پنهاني‌تر و البته كشنده‌تري براي نابودسازي نظام افتاد. در اين دوره استحاله از درون و تهي‌سازي معاني ارزشي جامعه مهم‌ترين هدف دشمن قرار گرفت. تهاجم فرهنگي و شبيخون فرهنگي درست از سال 1368 يعني پايان جنگ تحميلي ايران و عراق آغاز شد و از خلاء ايجاد شده از مسايل جنگ، استفاده لازم را برد.

دوشنبه 21 بهمن 1398 متون خانواده
ادامه مطلب
63 آسیب های تک فرزندی

فرزندآوری در سراسر تاریخ از کارکردهای مهم خانواده بوده است. ترغیب خانواده ها به داشتن یک فرزند سبب شده تا والدین با شعار دو فرزند کافی است در عمل به یک فرزند اکتفا کنند. تک فرزندی گرچه پدیده جدیدی نیست اما در جامعه ما در هیچ زمانی مانند الان فراگیر نبوده است. در میان آموزه های اسلامی نه تنها به تک فرزندی توصیه نشده بلکه با آن مخالفت و با رعایت شرایطی دعوت به ازدیاد نسل شده است بگونه ای که در قرآن کریم تکثیر نسل به عنوان یکی از مهم ترین اهداف ازدواج معرفی شده است.

جمعه 18 بهمن 1398 متون خانواده
ادامه مطلب
74 بررسی ارتباط میان سبک زندگی در خانواده ها و اقتصاد مقاومتی

خانواده چگونه به شکوفایی «اقتصاد مقاومتی» کمک می کند؟

اقتصاد مقاومتی مجموعه‌ای از استراتژی‌هایی است که در شرایط تحریم تجویز می‌شود. در این استراتژی تمامی عوامل اقتصادی اعم از دولت، تولیدکنندگان و خانوارها وظایفی را عهده‌دار می‌شوند که اجرای آن‌ها نه تنها آسیب‌پذیری اقتصاد در شرایط تحریم را به صفر می‌رساند، بلکه باعث شکوفایی و رشد اقتصادی در شرایط مذکور می‌شود.

چهارشنبه 16 بهمن 1398 متون خانواده
ادامه مطلب
35 آثار تربیتی نماز

نـمـاز در لـغت به معناى پرستش, نياز, سجود, بندگى و اطاعت, خم شـدن بـراى اظـهـار بـندگى و اطاعت و يكى از فرايض دين و عبادت مـخصوصى است كه مسلمانان پنج بار در شبانه روز به جا مى آورند.

چهارشنبه 16 بهمن 1398 متون خانواده
ادامه مطلب
52 ثواب خدمت کردن مرد به همسرش در کلام پیامبر(ص)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: يا على(ع) يك ساعت خدمت کردن در خانه از عبادت هزار ساله و هزار حج و هزار عمره بهتر است.

مشرق- امير مومنان امام علی عليه‌السلام فرمود: روزی در حالى كه فاطمه(س) نزدیک من نشسته بود و من عدس پاک می‌کردم، پیامبر صلی الله علیه و اله وارد شدند و فرمودند: ای اباالحسن! عرض كردم لبيك يا رسول اللَّه! فرمود: آنچه مي‌گويم بشنو زیرا من هیچ حرفی نمی‌زنم مگر اینکه به امر پروردگار است:

چهارشنبه 16 بهمن 1398 متون خانواده
ادامه مطلب

آخرین مطالب اضافه شده

Recently added posts

مطالب محبوب سایت

Most popular

مطالب پیشنهادی

Recommended